Alla inlägg under april 2008

Av Cecilia - 14 april 2008 21:02

Tiden bara rusar förbi... och jag får ingenting gjort. Inte mycket scrapande eller kortmakande i alla fall. Praktiserar just nu och är i sluttampen på c-uppsats så jag har liiiite annat att göra kan man säga...


Men, jag har i alla fall gjort ett kort till sonens kompis som fyllde 7 år härom dagen. Eftersom kortet blev gjort i all hast så fick jag ta en bild jag stämplat och målat tidigare och som blev kvar sen jag gjorde påskkort (!). Hoppas inte killen förstod att det egentligen var en påskhare på bilden. Men barn brukar ju vara uppmärksamma så det är väl ingen risk...


Stämpel kommer från Magnolia och heter Tilda som kanin, den är färglagd med Promarker-pennor. Tildas kinder liksom kanten på det vita papperet är chalkade i rosa (light mauve) respektive brunt (brown). Papperet bakom motivet vet jag faktiskt inte riktigt varifrån det kommer. Det ingick i ett "block" jag köpte på Nordiska Stämpel- och Scrapmässan i Göteborg, men som jag och min kompis delade. Hon fick omslaget... Bokstäverna (år) och siffran (7) är färdigköpta från Reprint. Den limefärgade blombradsen är av okänt märke...


Tyvärr har jag fortfarande ingen fungerande scanner vilket betyder att jag får fota av korten - vilket inte blir nåt vidare, men, men...


Dags att hoppa i säng och drömma söta drömmar. Kanske kan jag visa de inbjudningskort jag gjort till sonens kalas nästa gång jag skriver nåt här... (de måste fotas...).


Cecilia



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards