Alla inlägg under april 2009

Av Cecilia - 30 april 2009 22:20

Enkel tulipan lottar bl.a ut en bok och en ursöt löpare. Utlottningen håller på t.o.m 2 maj. Jag prövar givetvis lyckan! :-)



Av Cecilia - 30 april 2009 21:53

Jag brukar inte reta mig på såna här saker, är (i alla fall tycker jag det själv *fniss*) en ganska godmodig person. Men så kommer de där dagarna då nånting gör att det rinner över. Eller den där personen vars energi bara krockar med min egen energi...


Hur som helst, jag hade i ett svagt ögonblick lovat killarna att vi skulle åka till den stora hamburgerkedjan. Ställer mig i den ena av två köer. Inser rätt snabbt att jag valt fel kö, men då har den andra kön fyllts på så jag stannar kvar i "fel" kö. Det blir till slut min tur. Jag beställer två Happy Meal med cheeseburgare, minipommes och bröd, sprite och äpple/morötter (A. vill ha morötter, E. äpplen). Till mig själv beställer jag en McFish meny + en bönsallad. Eftersom killen som expedierar oss stämplar in pommes i kassan så påpekar jag två gånger att det var minipommes och bröd vi skulle ha. Han mumlar nåt ohörbart bägge gångerna. Så får vi maten. Cheeseburgarna är rätt, men han har givetvis missat brödet (minipommes och bröd). Vi har också fått en sprite och en fanta (!? Varför?) men skulle ju ha två sprite. Morötterna lyser också med sin frånvaro liksom bestick att äta bönsalladen med. Jag tycker det är lite svårt att äta med fingrarna...


Så, nu har jag fått ösa ur mig det! Nu är jag lugn och fin igen och ska sluta klaga. Men den killen borde söka nytt jobb. Eller förresten, han kanske gör minst skada där han är just nu trots allt... Tänk er honom som sjuksköterska *ryser* "Hoppsan, patienten fick visst 10 mg morfin istället för 1 mg antibiotika"... Förlåt, jag var bara tvungen. Du är säkert en jättegullig kille...


Nu är det natt för mig... och i min säng ligger en varm och go liten kille (5 år) som vägrade lägga sig någon annanstans eftersom det fanns monster i hans rum...


Ska försöka få tid till lite pyssel nån dag. Har några kort som borde göras, bl.a till min goa arbetskamrat som diagnostiserats med cancer i lungan. J-a cancer!


Cecilia






Av Cecilia - 28 april 2009 19:06

Ja, det är inte klokt vad många fina saker som bloggare runt om i världen vill ge bort... Givetvis vill jag vara med och se om jag har chans på nåt fint...


Jag vet inte riktigt hur man lägger in bilder mellan textstyckena, så därför lägger jag in alla bilder i slutet av mitt inlägg.


Fåfängans Hem lottar ut underbara småsaker som blir en prydnad för varje hem. Och när du ändå är inne och tävlar, missa inte deras vackra ragdoll! Också den en prydnad för varje hem! :-)))  Tävlingen pågår t.o.m 1/5. (bild 1)


Även Ljuvliga Liv har en utlottning, en mycket vacker madonna. Passar finfint hemma hos mig, jag lovar! :-) Tävlingen avslutas 2/5 kl. 12.00 (bild 2)


Kallholmenbloggen fyller ett år, vilket firas med utlottning av en skärgårdslampett. Den vet jag precis var den skulle passa! :-) Tävlingen pågår april månad ut. (bild 3)


Hos Tefrossa kan man vinna allt för den perfekta testunden, ett gott te, en ursnygg temugg och ett doftljus... Vad mer kan man önska? Tävlingen avslutas 3/5 kl. 24.00 (bild 4)


Lite hopp behöver vi alla då och då. Sand mellan tårna gör det lätt för oss genom sin utlottning - bokstäverna H - O- P - E...  Denna tävling avslutas 10/5 18.00 (bild 5)


Mitt liv i Fare (var ligger Fare?) lottar ut den sötaste ljusmanchett. Den skulle trivas fint hemma hos mig, det är helt säkert! 4/5 dras vinnaren. (bild 6)


Crinoline broderar ett personligt monogram som vinst i sin utlottning. Crinolin firar 10 000 besökare på tre månader. Monogrammet är helt enkelt gôrsnyggt ! Dragningen sker 26/4. (bild 7)


Aratorp lottar ut ett strykbrädsöverdrag värt att dö för... Så snyggt! Tävlingen avslutas 28/4. (bild 8)

Ärligt talat verkar det finnas hur många tävlingar/utlottningar som helst där ute. Generositeten hos bloggarna är stor!


Cecilia


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards